keskiviikko 2. elokuuta 2017

KANELIKIERREPULLAT


Maanantaina sain taas todeta, että pullantuoksu on yksi parhaimmista tuoksuista. Aamuvuoron jälkeen kävin kaupassa ja hankin korvapuustiainekset. Suunnitelmat muuttuivat kuitenkin lennossa ja päätin kokeilla kanelikierrepullia. Nämähän ovat periaatteessa aivan samanlaisia kuin korvapuustit, mutta ovat vain kumollaan. Kierrepullat onnistuivat yllättävän hyvin vaikka en ole mikään kokenut pullataikinan tekijä. 

Olen nyt niin innostunut leivonnasta, että huh huh! Innostusta on lisännyt Facebookissa oleva Leivonta-ryhmä, jossa saa ihastella mitä upeampia leivontaluomuksia. Tuo ryhmä on tuonut minulle niin paljon inspiraatiota, etten tiedä, mistä aloittaisin seuraavan leivontaurakkani. Mistä sinä ammennat inspiraatiota leivontaan? :)

2 kommenttia:

  1. Nam, mä rakastan korvapuusteja!!! <3 Viime aikoina oon innostunut tekemään yhtä terveellisempää mustikkapiirakkaa banaani- ja kaurapohjalla :) Olen siitä laittelemassa reseptiä blogiinkin. Ruuanlaitosta oon myös innostunut ihan uudella tapaa, nyt kun oon löytänyt Viljaton kattaus -reseptikirjan, josta just vinkkailin blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korvapuustit ovat kyllä herkkuja ja nyt niitä oli pakko leipoa, koska olen niin monet kerrat haistellut rappukäytävässä kateellisena, kun naapurin muori on tehnyt ihanan tuoksuisia korvapuusteja :)

      Poista